Sunday, January 16, 2011

Een nieuwe reis

Het solliciteren is tot nu toe op niets uitgelopen. Zit ik met 2 vrije weken. Wat erg vervelend nou....
Ik ga weer een reisje binnen Tanzania maken. Ik ben hier nu toch.


Dit is de planning:
Morgen, maandag 17 januari vertrek ik met de boot naar Pemba. Ik logeer daar eerst een nacht in Jondeni Guesthouse. Ben ik al eens eerder geweest, maar ze zitten nu in een ander gebouw, dus leuk om te zien.
Hierna ga ik 2 weken naar Pemba Lodge http://pembalodge.com/. Dit is het nieuwe project van Nassor, de vriend van Lisenka. Een eco lodge op een klein eilandje tegen Pemba aan. Alleen bereikbaar als het getij laag is. Enige planning is dus vereist, maar Lisenka regelt het allemaal voor me.

Hierna vlieg ik naar Tanga. Vanuit Tanga de volgende dag door naar Lushoto. Dit is een plaats in de Usambara mountains, richting Kilimanjaro. Het schijnt daar heel mooi te zijn. "Het Zwitserland van Tanzania". Nog verder de bergen in hebben Nederlanders een lodge, www.mamboviewpoint.org, ook al eco. Daar heb ik 3 nachten geboekt.


Het is volgens mij op ca. 2000 meter hoogte. Je schijnt daar een trui nodig te hebben. Wat is dat, een trui? In ieder geval gaan alle warme kleren die ik hier heb mee.
Hierna hoop ik door te gaan naar Moshi, aan de voet van de Kilimanjaro. Mijn 2 vaste medewerkers in Clove Hotel (Janet en Georg) komen daar vandaan, dus leuk om een keer te zien. Vanuit Moshi hoop ik terug te vliegen naar Zanzibar.
Een mooi overzichtelijk programma voor 2 weken. En nu nog pakken!

No comments: